اشتغال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در دفاتر اسناد رسمی بعد از برگزاری آزمون سردفتری سال ۹۷

با راه اندازی ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید بعد از برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی امسال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این دفاتر مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: به موجب قانون، سازمان ثبت مکلف است به ازاء هر ۱۵ هزار نفر جمعیت مجوز تشکیل یک دفتر اسناد رسمی را صادر نماید که امسال با بررسی های انجام شده به نسبت تعداد جمعیت و دفترخانه ها در کشور مقرر گردید از طریق آزمون ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید راه اندازی گردد.

وی افزود: ۷۵ هزار و ۱۹۲ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۳۷ هزار نفر زن می باشند که در روز جمعه ۲۹ تیرماه به طور همزمان و به صورت منطقه ای در ۱۲ استان هدف در این آزمون باهم به رقابت می پردازند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۳۹۹ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس، ۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲ هزار و ۲۵۸ نفر دارای مدرک حوزوی، ۲۲۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۵۵۵ نفر دارای مدرک دیپلم متوسطه با سابقه حداقل ۷ سال دفتریاری می باشند اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی از نهادهایی است که مردم بسیار با آنها سروکار داشته و سالانه چند ده میلیون مراجعه به آنها صورت می گیرد و در سال حدود ۲۰ میلیون سند از سوی این دفاتر صادر می گردد.

وی ادامه داد: نهاد سردفتری امروز نهادی بسیار دقیق، شفاف و برخوردار از سیستم ها و فنآوری های پیشرفته است و هم اکنون با حذف مکاتبات کاغذی و دفتر نویسی های متداول و با استفاده از بانکهای اطلاعاتی خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می نماید و این اقدامات باعث کاهش شدید تخلفات، اشتباهات ثبتی و جرائم مرتبط شده است.

گفتنی است نتایج آزمون حداکثر دو ماه پس از برگزاری از طریق رسانه ها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

منبع: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

این نوشته در سایر, قوانین و مقررات ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *